انواع خدمات سئو و پشتیبانی وردپرس
1- تولید محتوای با کیفیت
در سئو سایت، محتوای با کیفیت نقش محوری دارد. در واقع تمام جنبه های دیگر، بدون محتوای با کیفیت هیچ سودی ندارد.
شاید در برخی از خدمات سئو ارزان وردپرس، دیده باشید که وعده ایجاد صفحات محصول و مقالات وبلاگ زیادی را در طول پروژه می دهند. اما وقتی صفحات منتشر می شوند، می بینیم که بسیار بی کیفیت هستند. این گونه کارها نه تنها نتیجه ای ندارد، بلکه تاثیر منفی نیز می گذارد. درصد زیادی از سایت هایی که به ما سفارش سئو می دهند، از این جمله هستند.
در سایت های با محتوای بی کیفیت، چون اعتماد گوگل سلب شده، کار سخت تر است و به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.
ما در مجموعه عالیجناب محتوا، در تمام پکیج های خدمات سئو، فقط محتوای با کیفیت تولید می کنیم. مطالبی که هم از نظر سئو گوگل در سطح عالی هستند و هم برای کاربر جذاب خواهند بود.
محتوای با کیفیت، صرف نظر از پلتفرم، مخاطب یا قالب، باید الهام بخش دو چیز در مخاطب باشد:
- یک احساس(رشد، شادی، غم، انگیزه، ترس و …)
- و یک عمل(ذخیره کردن برای آینده، ارسال نظر برای دانستن بیشتر، تماس برای دریافت مشاوره و …)
مهم ترین ویژگی های یک محتوای با کیفیت عبارت اند از:
- جامع(Comprehensive)
- مفید(Useful and Helpful)
- آموزنده(Educational)
- دقیق(Accurate)
- و بهترین پاسخ برای جستجوی مخاطبین باشد.
2- سئو داخلی
سئو داخلی وردپرس یه تمام اقداماتی که ما داخل سایتمان انجام می دهیم اشاره دارد.
سئو محتوا
هر چند گوگل بسیار هوشمند شده، اما همچنان برای درک و رتبه بندی صفحات نیاز به کمک دارد. محتوایی که منتشر می کنیم باید الزاماتی را رعایت کند تا گوگل بهترین رنک را به ما دهد.
سئو محتوا به تولید محتوایی اشاره دارد که رتبه های برتر نتایج گوگل را به خود اختصاص دهد. این محتوا می تواند در قالب مقاله، خبر، لندینگ پیج و … منتشر گردد.
نظم و ترتیب نیز بسیار مهم است. سایت بی نظم نمی تواند به اندازه کافی اعتماد موتورهای جستجو را جلب کند. علاوه بر این هیچ کس بی نظمی را دوست ندارد. مخاطبین ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ما در عالیجناب محتوا در ابتدای هر ماه برنامه آن ماه را برای شما ارسال می کنیم. و در پایان ماه در گزارش برنامه، می توانید چگونگی انجام آن را کاملا مشاهده نمایید.
لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی بخشی مهم از استراتژی سئو است. اما متاسفانه بسیاری از سئوکاران آن را هدر می دهند. هنوز هم وب سایت هایی را می بینم یا بدون هیچ استراتژی لینک هایی را در مکان های مختلفی از متن می گذارند. یا حتی بدتر از آن، بسیار ناشیانه، چند لینک را در آخر صفحه به زور جا می دهند. این جای تاسف دارد.
ما باید از لینک سازی داخلی دو هدف اصلی را دنبال کنیم:
- بازدیدکنندگان را به انجام یک عمل هدایت نماییم. به عنوان مثال اگر مخاطبین از یک مقاله وارد سایت ما می شوند، آن ها را با توجه به شرایط و محل قرارگیری آن ها در قیف بازاریابی محتوایی، به صفحه محصول یا یک قدم به خرید پیش ببریم. یا ممکن است برای بازاریابی های بعدی از آن ها بخواهیم، ایمیل خود را وارد کنند. برعکس اگر از یک صفحه محصول، لینکی به یک مقاله جذاب بدهیم، احتمالا آن ها را از خرید دور کرده ایم.
- قدرت سئو سایتمان را در یک موضوع مشخص افزایش دهیم. در تکنیک Pillar & Cluster، پیلار، صفحه ای در وبسایت است که نمای کلی جامع و کاملی از یک موضوع ارائه می دهد. خوشه موضوعی مجموعه ای از مقالات و صفحات وبسایت به هم مرتبط است که حول آن موضوع اصلی شکل گرفته است. صفحه پیلار به محتوای خوشه لینک می دهد و بالعکس.
3- سئو تکنیکال در وردپرس
سئو تکنیکال بخشی از خدمات سئو سایت وردپرس است که به جنبه های فنی می پردازد. اگر آن را درست اجرا کنیم، نتایجی عالی می گیریم. از طرفی اشتباه در آن می تواند آنقدر خسارت بار باشد که حتی تمام سایت از نتایج گوگل حذف شود. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود.
لیستی از مهم ترین بخش ها را در زیر می بینیم:
- کدهای جاوا اسکریپت
- کدهای HTML و CSS
- تصاویر و ویدئوها
- نقشه XML سایت
- معماری سایت
- ساختار URL ها
- داده های ساختاریافته
- محتوای ضعیف و کم حجم(Thin content)
- محتوای تکراری(Duplicate content)
- تگ Hreflang
- تگ های Canonical
- صفحات 404
- ریدایرکت 301
بخشی از سئو فنی به سرعت و راحتی کار برای مخاطبین باز می گردد. سرعت سایت را بهینه کنید. از منوها و مسیرهای پیچیده دوری کنید. تعداد انتخاب ها را بیش از حد زیاد نکنید. تا کاربر بهترین تجربه را برای خرید داشته باشد.
در وردپرس این کار توسط افزونه های حرفه ای سئو مانند yoast seo premium ، رنک مث، پلاگین های داده های ساختاریافته(Structured data)، WP Schema Pro انجام می شود.
بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس نیز را به وسیله WP Rocket یا LiteSpeed Cache پیاده سازی می کنیم.
4- سئو خارجی
وقتی همه چیز را در داخل سایت خودمان به خوبی مهیا کردیم، هنوز هم کارهایی برای انجام داریم. حالا باید پا را فراتر بگذاریم و از سایت خارج شویم.
- شبکه های اجتماعی: حضور فعال در شبکه های اجتماعی علاوه بر جذب مخاطب و مشتری بیشتر، به گوگل می گوید ما یک کسب و کار فعال و زنده هستیم. علاوه بر آن برندسازی همیشه برای سئو مفید است.
- بک لینک گیری: سعی کنید از سایت های مختلف لینک های با کیفیت دریافت کنید. محتوای دست اول و ارزشمند دیگران را متقاعد کند، لینک سایت شما را در مقالاتشان قرار دهند.
- برندسازی: شاید دیگران هرگز به صفحات سایت شما لینک ندهند. اما اگر نام شما را نیز بیاورند خوب است. Brand Signals یک عامل در اعتبار دامنه نزد گوگل است.
- برندسازی آفلاین: در حالی سئوکاران فقط بر روی اینترنت تمرکز دارند، بهترین ها نیم نگاهی نیز به فضای خارج از آن نیز می کنند. بر روی کارت های ویزیت، تابلو شرکت، بگ های تبلیغاتی و … نام برند و آدرس سایت خود را به وضوح وارد کنید. و دیگران را ترغیب نمایید تا از سایت شما بازدید کنند. هرچه افراد بیشتری به سایت شما بیایند، قدرت بیشتری به دست می آورید.
5- امنیت وردپرس
وقتی سایت خود را راه اندازی می کنید، یعنی همه می توانند آن را ببینند. متاسفانه هکرها نیز جزئی از این “همه” هستند.
به همین دلیل امنیت بخشی از حیاتی از خدمات سئو وردپرس عالیجناب محتوا است. ما با استفاده از پلاگین های حرفه ای امنیت با قابلیت آپدیت خودکار، و البته اتصال سایت به سیستم امنیتی گوگل(Google recaptcha) امنیت آن را بسیار بالا می بریم تا با آسودگی خاطر بر روی آن حساب باز کنید.