تبریک می گویم. شما راه را درست آمده اید! خدمات سئو سایت فروشگاهی بهترین راه برای جذب مشتری برای شما است.
سئو فروشگاهی (Ecommerce SEO) اغلب به اشتباه فقط در قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در توضیحات محصول خلاصه میشود. اما این رویکرد دیگر کارآمد نیست و کلمات کلیدی تنها قله ای از کوه یخ هستند.
امروزه، اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی شما رشد کند و در موتورهای جستجو رتبه بالایی به دست آورد، باید کارهای بسیار بیشتری انجام دهید. اگر آن را به درستی بهینه سازی نکنید، جذب بازدیدکننده برای فروشگاه و در نتیجه ایجاد فروش برایتان دشوار خواهد شد.
خدمات سئو سایت فروشگاهی چیست؟
ابتدا اجازه دهیم ببینیم خدمات سئو چیست:
خدمات سئو (seo services) شامل تدوین استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای سئو شده، بهبود ساختار و ارتباط داخلی وب سایت، ساخت بک لینک های با کیفیت، بهینه سازی تجریه کاربری و سئو تکنیکال می شود. هدف نهایی این خدمات، بالا بردن رتبه و موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل و افزایش نمایش سایت شما در برابر مخاطبین است.
اما برخلاف بسیاری از سایت هایی که تعداد بازدیدکننده مهم است، در خدمات سئو آنلاین شاپ ها، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، اهمیت بیشتری دارد.
یک مثال از تمایز سئو فروشگاهی
فرض کنید یک وب سایت فرش دارید و می خواهید آن را برای جذب مشتری جدید سئو کنید.
سناریوی بد: سئوکار می خواهد بر کلیدواژه هایی مانند “بهترین روش شتشوی فرش” تمرکز کند. زیرا آن ها ترافیک ورودی زیادی برای سایت می آورند. اما نکته اینجا است که مخاطب در مسیر خرید نیست. بلکه در مراحل بعد از خرید قرار دارد. این کلیدواژه برای سایت هایی مناسب است که در وضعیت بسیار خوبی هستند و کلیدواژه های مهم تری که در ادامه آن ها را می بینیم را سئو کرده اند.
سناریوی خوب: سئوکار می خواهد برای کلیدواژه هایی مانند “تفاوت فرش ماشینی و دستبافت” سایت را سئو کند. برخلاف سناریوی قبل، مخاطبینی که در مراحل تحقیق قبل از خرید هستند، هدف قرار گرفته اند.
سناریو حرفه ای: متخصص سئو می خواهد برای عبارات کلیدی مانند “خرید فرش ماشینی [ارزان/قسطی]” سایت را سئو نماید. گرچه عبارت “تفاوت فرش ماشینی و دستبافت” نیز می تواند خوب باشد، اما کاربری که آن را جستجو می کند، از خرید دور است. بهتر است ابتدا بر مخاطبینی که به خرید نزدیک هستند تمرکز کنیم. سپس دیگران را هدف قرار دهیم.
تعیین استراتژی سئو، به اهداف کسب و کار، وضعیت فعلی وب سایت، حوزه بیزنش و رقبا و … بستگی دارد. هر فروشگاه اینترنتی نیاز به استراتژی سئو ویژه خود است.
چرا خدمات سئو سایت فروشگاهی مهم است؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجو در آنلاین شاپ ها موثرترین، با دوام ترین و کم هزینه ترین روش برای برندسازی و افزایش فروش است. اگر می خواهید همه برند شما را بشناسند و یا ویژگی های خاصی را در ذهن مخاطبین در مورد آن ایجاد کنید، سئو سایت حرفه و درست می تواند بهترین راه باشد.
مهم ترین دلایلی که اثبات می کنند توجه به سئو وب سایت حیاتی است را در زیر می بینیم:
1-بیشترین بازدیدکنندگان سایت ها از جستجوی ارگانیک هستند.
ترافیک ارگانیک(Organic traffic) آن دسته از کاربرانی هستند که خود در گوگل جستجو می کنند و به وب سایت شما می آیند. در اکثر وب سایت ها، بیشتری مخاطبین از همین نوع هستند. اگر سایت خود را برای بازدید ارگانیک بهینه نکنید، برای جذب مشتری باید به صورت مدام تبلیغات پولی انجام دهید که بسیار پرهزینه است.
2- سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برند می شود.
مشتریان معمولا به یک سایت اعتماد می کنند، چون صرفا در رتبه های برتر گوگل است. کاربران به گوگل اعتماد دارند، حال اگر این منبع اعتماد، شما را به آن ها معرفی کند، راحت تر از شما خرید می کنند.
3- سئو بر چرخه خرید تأثیر می گذارد.
ما نمی خواهید صرفا برای شما بازدیدکننده بیاوریم. یکی از مزیت های سئو حرفه بر خدمات ارزان قیمت در همین است. ما با استفاده از قیف بازاریابی اجتماعی، نوروساینس و تکنیک های فروش آنلاین، مخاطبین را به سمت خرید بیشتر و ایجاد وفاداری سوق می دهیم.
4- سئو نسبت به روش های دیگر، ارزان و مقرون به صرفه است.
سرمایه گذاری بر روی سئو فروشگاهی می تواند کسب و کار شما را متحول کنید. برای یک ماموریت حضوری، چقدر هزینه می کنید؟ حال تصور کنید، یک مقاله خوب نوشته می شود و تمام مردم ایران می توانند آن را ببینند. از شهرهایی که حتی برای تفریح هم به آنجا نرفته اید نیز مشتری خواهید داشت. سایت شما زمانی که همه کارمندان، خواب هستند نیز به کار خود ادامه می دهد.
چه زمانی باید از خدمات سئو ویژه فروشگاه های اینترنتی عالیجناب محتوا استفاده کنید؟
اگر حداقل یکی از شرایط زیر بر وب سایت شما منطیق است، سرویس خدمات سئو فروشگاهی ما، برای شما مناسب است. در غیر این صورت می توانید با ما تماس بگیریدو طی یک مشاوره رایگان تخصصی، بهترین خدمات را انتخاب نمایید.
1- در فکر راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی جدید هستید و می خواهید مطمئن شوید همه چیز از مرحله ی صفر(قبل از طراحی) درست و حرفه ای انجام شود.
2- به تازگی یک آنلاین شاپ راه اندازی کرده اید.
3- مدتی است بر روی سایت شما سئو انجام شده، اما همه کارها با شکست همراه بوده است.
4- ترافیک ورودی دارید اما این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نمی شوند.
5- می خواهید مشتری های جدیدی کسب کنید، در حالی که مشتری های فعلی نیز حفظ شوند.
6- به دنبال روش های موثر و سودآور برای ارتقای کسب و کار خود هستید.
7- می خواهید میزان فروش خود را افزایش دهید.
سئوی فروشگاه آنلاین یک روند بلندمدت است. این روش به تدریج به شما امکان دستیابی به تمام اهداف کسب و کارتان را می دهد، از ایجاد آگاهی از برند و رسیدن به مخاطب مناسب گرفته تا تبدیل و دستیابی به فروش های جدید. با خدمات سئو فروشگاه اینترنتی عالیجناب محتوا به سایت خود فرصت رشد بدهید.
تعرفه خدمات سئو سایت فروشگاهی عالیجناب محتوا
پکیج پایه
مناسب برای سایت های جدید و کوچک
تومان
از 9 میلیون ماهیانه
تحقیق کلمات کلیدی
10 کلمه کلیدی کم رقابت + 2 کلمه کلیدی با رقابت متوسط
برندسازی در محتوا
ایجاد زیرساخت محتوایی قوی
سئو تکنیکال
سئو تصاویر
اسکیما و ریچ اسنیپت
google search console
سئو صنعتی لوکال
ثبت در گوگل مپ
طراحی لندینگ پیج
پکیج سئو پولساز
مناسب برای سایت های متوسط
تومان
از 16 میلیون ماهیانه
تحقیق کلمات کلیدی
20 کلمه کلیدی کم رقابت + 5 کلمه کلیدی با رقابت متوسط
برندسازی در محتوا
ایجاد زیرساخت محتوایی قوی
سئو تکنیکال
سئو تصاویر
اسکیما و ریچ اسنیپت
google search console
سئو صنعتی لوکال
ثبت در گوگل مپ
طراحی لندینگ پیج
سئو صفحات محصول
سئو دسته بندی محصولات
سئو خارجی
محبوب
پکیج سئو حرفه ای
مناسب برای سایت های بزرگ
تومان
از 23 میلیون ماهیانه
تحقیق کلمات کلیدی
30 کلمه کلیدی کم رقابت + 5 کلمه کلیدی با رقابت متوسط + 2 کلیدواژه رقابتی
برندسازی در محتوا
بلاگینگ پولساز
سئو تکنیکال
سئو تصاویر
اسکیما و ریچ اسنیپت
google search console
google analytics
hotjar
سئو صنعتی لوکال
ثبت در گوگل مپ
طراحی لندینگ پیج
سئو صفحات محصول
سئو دسته بندی محصولات
سئو خارجی
طراحی صفحات محصول بر اساس اصول فروش و بازاریابی عصبی
سئو تضمینی(در صورت تاخیر در برنامه، هزینه بازگردانده می شود.)
خدمات تکمیلی که کیفیت خدمات سئو سایت فروشگاهی عالیجناب محتوا را بالا می برد
حدود 60 سال پیش چاپ یک آگهی ساده در روزنامه می توانست نتایج بسیار خوبی داشته باشد. به مرور زمان آن قدر تعداد این آگهی ها افزایش یافت که کمتر به آن توجه می شد. و چند سال بعد دیگر کسی به آن ها نگاه هم نمی کرد.
این اتفاق در دنیای اینترنت نیز در حال وقوع است. شاید اگر در سال 2016 سایتی داشتید که در صفحه اول گوگل بود، اعتبار زیادی برای شما داشت. اما امروزه با افزایش سایت های بدون پشتوانه، این نیز نمی تواند کاربران را راضی کند. علاوه بر این، وجود وب سایت های عالی متعدد در هر حوزه بیزنس، به مخاطبین قدرت انتخاب بالایی داده است.
در فضایی که فاصله ی یک فروشگاه با رقیب به اندازه یک کلیک است، صرفا بودن در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو(SERP) دیگر کافی نیست. باید مخاطبین را متقاعد کنیم که از ما خرید کنند.
به همین دلیل است که بر اساس نظرسنجی های سال 2023 ، بیشتری چالش سئوکاران با مدیران، تفاوت آمار بازدید سایت و جذب مشتری است. کاربران سایت را می بینند ولی جذب نمی شوند. دقیقا همان اتفاقی که برای آگهی های روزنامه افتاد، برای سئو نیز در حال رخ دادن است. اما راه حل چیست؟
مسئله این است که بودن در صفحه اول گوگل، فقط بخشی از کار است. ما برای تبدیل مخاطب به مشتری(conversion) به چیزی فراتر از آن نیاز داریم. تمایز ما در عالیجناب محتوا در این است که ما این کار را در پکیج های سئو خود انجام می دهیم تا مطمئن شویم حتما شما به یک نتیجه عالی و جذب مشتری پایدار خواهید رسید.
در ادام بخشی از خدمات تکمیلی ما را مشاهده می کنید:
بازاریابی محتوا(Content Marketing)
بازاریابی محتوا به ما می گوید که در هر مرحله از کار برنامه ریزی تا انتشار و پیگیری، باید با شناخت کافی و تفکر درست پیش بروید. و جذب مشتری حاصل کارهای اتفاقی نیست.
موسسه بازاریابی محتوایی(CMI): بازاریابی محتوایی یک روش بازاریابی استراتژیک برای ساخت و انتشار محتوای ارزشمند ، مرتبط و پایدار است برای جذب مخاطب کاملا مشخص با هدف هدایت مشتری به انجام کاری سودآور.
1- آگاهی
با استفاده از خدمات سئو آنلاین شاپ، تبلیغات و شبکه های اجتماعی، مخاطبین را به سایت خود جذب می کنیم.
2- علاقه
به جای معرفی ناشیانه محصولات، به او نشان می دهیم راه حل ارزشمندی برای مشکلات او داریم. یا می توانیم او را به خواسته ها و آرزوهایش برسانیم.
3- توجه
حال که او به ما علاقه پیدا کرده، باید اعتماد او را نیز جلب کنیم. و خود را به عنوان بهترین راه حل(دست کم یکی از بهترین ها) نشان دهیم.
4- تبدیل
با یک محرک(مالی، زمانی، احساساتی و …) دلیل خوبی به او برای خرید از ما بدهیم.
نقشه محتوا(content map)
ما با ترسیم نقشه محتوا، کشف می کنیم که نیازهای محتوایی واقعی مخاطبین شما چیست. شاید شما فروشنده عطرهای گران قیمت هستید. پس تلاش برای عبارت “خرید عطر ارزان” گرچه می تواند بازدیدکننده برای سایت شما جذب کند، اما آن ها مشتری نخواهند شد. و این کار فقط بودجه شما را می خورد. به جای آن، کلیدواژه “خرید عطر ایتالیایی اصل” هوشمندانه خواهد بود.
در زیر نمونه ای ساده از یک نقشه محتوا برای فروشگاه لوازم ورزشی را می بینیم.
بازاریابی عصبی(Neuromarketing)
بر طبق یافته ی آزمایشات مغزی، در هنگام پرداخت پول و زمان درد کشیدن، قسمت های مشابهی از مغز فعال می شوند. این یعنی از نظر مغز انسان، پرداخت پول و درد ناشی از زخم یا ضربه به اعضای بدن یکی(یا حداقل بسیار مشابه) است.
قطعا نباید انتظار داشته باشیم که صرفا به خاطر این که در صفحه اول گوگل هستیم، این درد را تحمل کنند و پولشان را به ما بدهند. شاید بگویید که ما یک برند معتبر هستیم و این دلیل خوبی است. اما واقعیت این است که کاربران به خودشان بسیار بیشتر از ما اهمیت می دهند. شاهد این گفته رقابت بسیار شدید برندهای معروف جهانی(اپل در برابر سامسونگ یا کوکاکولا در مقابل پپسی) است.
هدف از بازاریابی عصبی، درک عمیق تر از نحوه تصمیم گیری و رفتار انسان در هنگام خرید است. با استفاده از این علم، می توانیم پیام ها و محتوای خود را به گونه ای طراحی کنیم که جذابیت بیشتری برای مغز انسان داشته باشد و در نهایت به افزایش فروش و سودآوری منجر شود.
نقاط در مشتری(customer pain point)
مشتریان همیشه نگرانی های و دغدغه هایی دارند که باید رفع شود. آن ها در بین چند محصول یا تامین کننده مشابه، چیزی یا کسی را انتخاب می کنند که دردهای آن ها را پوشش دهد.
باید به آن ها نشان دهیم که مشکلات و نگرانی هایشان را می دانیم و راه حلی دقیقا مطابق با آن ها داریم.
تمرکز بر نقاط درد مشتری، می تواند نتایج را چند برابر کند. به عنوان مثال نوشتن عنوان مقاله و meta description با توجه به آن، نرخ کلیک(CTR) صفحه را بسیار بالا می برد.
روش Pillar and Clusters
برخلاف روش های قدیمی در پیلار کلاستر مسئله انتشار صفحات مستقل و تلاش برای رشد آن در گوگل نیست. Pillar صفحه ای صفحه ی اصلی و مهم از سایت است. Clusters نیز صفحات با جزئیات بیشتر و موضوعی دقیق تر در زمینه فعالیت ما است. صفحه پیلار بیشترین ارتباط داخلی و خارجی را با صفحات دیگر دارد.
هدف از این تکنیک، رشد در یک موضوع منسجم است. پیلار کلاسترز می تواند باعث ارتقا عالی خدمات سئو سایت فروشگاهی شما شود.
سئو بر اساس هدف کاربر(User Intent) یا هدف جستجو(Search Intent)
هدف کاربر به نوع نتیجه ای اشاره دارد که آنها می خواهند هنگام جستجوی یک عبارت یا پرسش(query) ببینند : قصد آن ها از جستجو.
در تحقیق کلمات کلیدی در مورد هدف کاربر بسیار صحبت می شود ، زیرا یکی از مهم ترین عوامل در این فرآیند است.
هدف کاربر از دو جهت مهم است :
اول به این دلیل که هدف اصلی ما از ایجاد محتوا و صفحات در یک وب سایت ، ارائه اطلاعاتی است که کاربر می خواهد بداند. هیچ فایده ای برای ایجاد صفحه ای در مورد آنچه که ما به آن اهمیت می دهید وجود ندارد. کاربر ما فقط به مشکلات و نیازهای خود اهمیت می دهد. شما می توانید بهترین صفحه جهان را در مورد تاریخچه کیک ها داشته باشید. اما اگر کاربری که برای [کیک یزدی] جستجو می کند دستور پخت کیک را بخواهد ، روی لینک شما کلیک نمی کند.
دوم این که گوگل هنگام ارائه صفحات نتایج ، ارتباط را در نظر می گیرد (گوگل نیز می خواهد بهترین نتیجه را برای یک جستجو ارائه دهد). بنابراین ، هرچه صفحه شما با هدف کاربر مطابقت بیشتری داشته باشد ، ممکن است رتبه بهتری کسب کنید.
مراحل درخواست سئو سایت فروشگاهی
تماس با ما
می توانید با شماره 09905179462 تماس بگیرید. یا فرم تماس با ما را تکمیل نمایید.
مشاوره رایگان سئو
پس از بررسی اولیه سایت، مشاوره رایگان و نیاز سنجی کسب و کار، در این مرحله هزینه های ماهیانه نیز برآورد می شود.
تدوین استراتژی سئو
تحقیق کلمات کلیدی و برنامه محتوایی در ابتدای پروژه انجام می شود. هر 3 ماه یک بار مورد بازبینی قرار می گیرند.
ارائه برنامه محتوای ماهانه
برنامه محتوا و سئو به صورت ماهانه ارائه می شود. پس از واریز هزینه توسط کارفرما، اجرای سئو پروژه آغاز می گردد.
گزارش اجرا و نتایج
گزارش اجرای برنامه و نتایج به دست آمده در پایان ماه خدمت شما تقدیم می شود.
ارائه پیشنهادهای تکمیلی
با توجه به پیشرفت پروژه، متخصصین ما پروپوزال های تکمیلی برای ارتقا سطح کیفیت خدمات سئو فروشگاهی و فروش بیش تر ارائه می دهند.