هرگز زمانی بهتر از امروز برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود نداشت. شرکتهایی که علاوه بر آجر و ملات ، فروشگاه آنلاین دارند ، بسیار ارزشمندتر از آن هایی هستند که از آن بی بهره هستند. این مسئله پس از همه گیری کرونا ، بیش تر نمایان شد. کسب و کارهایی که فروشگاه اینترنی ندارند به سرعت در حال انزوا هستند. در عوض آن هایی که به بازاریابی آنلاین اهمیت داده اند ، رشدی بی سابقه را تجربه کرده اند.
شاید در زمان اوج کرونا ، افزایش خریدهای آنلاین را به شیوع بیماری و قرنطینه مرتبط می دانستند ، اما اکنون می دانیم که خرید اینترنتی تبدیل به یک فرهنگ شده است. بسیار از کسب و کارها فقط به صورت آنلاین بازاریابی و فروش خود را انجام می دهند.
اما مسئله اصلی داشتن یک وب سایت نیست. نکته مهم این است که چگونه باید فروشگاه اینترنتی راه اندازه کنیم که در بازارایابی ، فروش و سود آوریِ واقعی ، موفق عمل کند. سایت های بسیاری هستند که شاید چندین سال است که وجود دارند ، ولی تنها یک ظاهر بی خاصیت هستند. موضوعاتی بسیار اساسی تر و مهم تری برای تصمیم گیری در مورد آن ها داریم.
5 نکته طلایی برای موفقیت وب سایت و فروشگاه های اینترنتی
مراحل قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی
شما یک محصول دارید و می خواهید آن را بفروشید. قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین باید مشخص کنیم ، این محصول را باید به چه کسانی بفروشیم.
1- نیچ (niche) مناسب را انتخاب کنید.
اگر از قبل ایده محصولی دارید ، از آن برای تعیین مشتری ایده آل خود استفاده کنید. در غیر این صورت ، مخاطبی را در نظر بگیرید که بیشتر با آن آشنا هستید. از چه محصولاتی به طور منظم استفاده می کنید؟ از کدام برندها یا محصولات اطلاعات بیشتری دارید؟ کار کردن در کدام حوزه به شما حس ارزشمند بودن می دهد.
داشتن جایگاه ویژه در یک نیچ مستلزم این است که محصولات خود را محدود کنیم. به عنوان مثال اگر می خواهیم یک فروشگاه اینترنتی عسل ، شاید بهتر باشد با یک دسته خاص از عسل خود را به بازار معرفی نماییم(مثلا فقط عسل طبیعی اصل).
برای تعیین گوشه بازار درست ، سه مولفه زیر را در نظر بگیرید :
سودآوری : قطعا شما به دنبال سودآوری هستید. پس بهتر است محصولی را انتخاب کنید که قیمت خرید و فروش آن به صرفه باشد. همچنین برخی از محصولات به دلیل هزینه ارسال بالا ممکن است متقاضی حضوری بیشتری داشته باشد. البته با تدوین و اجرای یک طرح مناسب می توان از فروش همین محصولات نیز سود خوبی به دست آورد.
قابلیت جستجو : بهترین فروشگاههای اینترنتی ، محصولات مورد تقاضایی را که مردم جستجو میکنند ، می فروشند. از ابزارهای سئو برای تعیین محصولاتی که افراد جستجو می کنند استفاده کنید.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی درست ، مقاله تحقیق کلمات کلیدی را ببینید.
اشتیاق : علایق خود را در نظر بگیرید. از صحبت یا تحقیق در مورد چه چیزی لذت می برید؟ وقتی به چیزی که می فروشید علاقه مند هستید، در زمان سختی به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود. علاوه بر این ، زمانی که به محصولی که می فروشید علاقه مند هستید ، شور و شوق شما می تواند به جذب مشتریان بیشتر نیز کمک کند.
3 ایده برای فروشگاه پر سود در تجارت الکترونیک
- بهینه سازی یک محصول محبوب : یک محصول پر فروش را انتخاب و آن را بهینهه سازی یا سفارشی کنید. این کاری است که خرده فروشان بزرگ با محصولات اختصاصی خود انجام می دهند. آنها بررسی میکنند که چه چیزی در فروشگاه های آنلاین محبوب است ، سپس نسخههای خود از آن را ایجاد میکنند.
- به دنبال یک بازار دست نخورده باشید : بهترین نیچ های تجارت الکترونیک ، یک خریدار بسیار خاص را هدف قرار میدهند و یک بازار بکر را نشانه می رود – به این معنی که تقاضای بازار توسط محصولات یا برندهای موجود برآورده نشده است.
- یک محصول ترند را انتخاب کنید : نکته کلیدی در اینجا داشتن سیستمی برای درک عواملی است که باعث موفقیت یک محصول می شود. روند محبوبیت تا کی ادامه خواهد داشت؟ چه بازاریابی باید انجام دهید تا شتاب را حفظ کنید؟ مراقب باشید به محصولی متعهد نشوید که به همان سرعتی که محبوب شده است ، علاقه مندان خود را از دست می دهد.
ارزیابی ایده ها
زمانی که چند ایده خوب را به ذهنتان خطور کرد ، کمی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که یک کالای واقعی برای فروش دارید. از خود بپرسید:
- آیا ارسال کالای شما آسان است؟ در تجارت الکترونیک ، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که غیر شکننده ، سبک وزن هستند و قطعات متحرک زیادی ندارند. حمل و نقل زمانی که باتری ها یا آهنرباها درگیر هستند نیز پیچیده می شود ، بنابراین ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید.
شاید بخواهید محصولی از همین دست داشته باشید ، اشکالی ندارد. این محصولات نیز در سایت های فروشگاهی رایج هستند. اما حتما موارد ارسال آن ها را با دقت بررسی کنید. همچنین به مخاطبین نیز به وضوح اطمینان دهید که خرید آن با حفظ امانت داری و به درستی برای آن ها فرستاده خواهد شد.
- قصد دارید در کجا بفروشید؟ شاید تصمیم بگیرید در سایت خود محصولتان را بفروشید. یا از بازارهای فروش آنلاین مانند دیجیکالا استفاده کنید. یا بهتر بدانید از چندین کانال برای بازاریابی بهره ببرید. هر پلتفرم قوانین خاص خود را دارد. با ترسیم پلن و در نظر گرفتن اینکه کدام محصولات در کجا بهترین فروش را دارد ، گام بلندی برداشته اید.
- آیا می توانید سود کسب کنید؟ با توجه به رقبا ، هزینه های کسب و کار و هرگونه برنامه بازاریابی ، چه مقدار سرمایه باید در نظر بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که ROI تخمینی خود را محاسبه کرده اید تا از حاشیه سود خود (یا فقدان آن) غافل نشوید.
- دقیقاً چگونه آن را تامین خواهید کرد؟ شما باید تولید کننده ای را پیدا کنید که بتواند موجودی شما را به موقع ، مقرون به صرفه و منسجم ایجاد کند. ناگفته نماند که هرچه کالای شما پیچیده تر باشد ، احتمالاً هزینه بیشتری را برای مواد ، حمل و نقل و تحقیق و توسعه هزینه خواهید کرد.
- آیا محدودیت یا مقرراتی وجود دارد که باید از آن آگاه بود؟ دسته بندی برخی محصولات – مانند غذا و نوشیدنی – به مجوزهای ویژه ای نیاز دارند. ناگفته نماند که برخی از محصولات ممکن است در کانال های فروش خاص یا پلتفرم های تبلیغاتی ممنوع شوند.
شخصیت(persona) مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید.
بهترین ایده های تجارت الکترونیک در تقاطع نیازها ، اولویت ها و علایق در بین مخاطبان هدف متولد می شوند. مجموعهای از شخصیتهای خریدار ایدهآل ایجاد کنید :
- داده های جامعه شناسی : سن، محل، شغل، درآمد
- داده های روانشناختی : علایق، ارزش ها، ترس ها، مبارزات و آرزوها
2- یک طرح تجاری (Business Plan) تهیه کنید.
در طرح کسب و کار ، شما اهداف آینده کسب و کار خود را تعریف می کنید و چگونه به آنها دست خواهید یافت. آن را به عنوان راهنمای موفقیت و مواجه با موانع احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید ، نگاه کنید.
یک مدل کسب و کار مناسب انتخاب کنید.
به عنوان بخشی از تحقیقات مشتری ، باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست.
تجارت الکترونیک B2B : آیا بیشتر به عمده فروشان ، خرده فروشان و خریداران تجاری می فروشید؟
تجارت الکترونیک B2C : یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مصرف کنندگان نهایی بازاریابی کنید؟
فروش در بازارهای آنلاین : بازارهای محبوب مانند دیجیکالا یا با سلام دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند.
فروش بدون موجودی (Dropshipping) : این مدل وظایف انجام سفارش را به شخص ثالث منتقل می کند ، بنابراین شما هیچ موجودی را خودتان نگه نمی دارید.
DTC : مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده ، تمام واسطه ها را حذف می کند.
3- یک دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود ثبت کنید.
در این مرحله باید یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب کنیم. برای خرید دامنه با پسوند ir. که مربوط به کشور ایران است باید یک حساب کاربری ایرنیک (IRNIC) داشته باشید. اما کار ثبت دامنه را می توانید به سایت های دیگری که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید. البته توصیه می کنیم خودتان دامنه را مستقیما از همین سایت خریداری کنید.
برای ثبت دامنه های پسوند دیگر مانند com. که مرجع آن ها در کشورهای دیگر است ، سایت های بسیاری در ایران به ازای دریافت هزینه ای کم ، این کار را برای شما انجام می دهند.
نکاتی برای انتخاب دامنه مناسب یک فروشگاه آنلاین
1- از پسوندهای رایج مانند com. و یا ir. استفاده کنید.
پسوندهای رایج باعث بالا رفتن اعتماد مخاطبین به ما می شود. اگر قصد دارید از پسوندی استفاده کنید که چندان رایج نیست (bizz , .store.) حتما در مورد آن بیشتر تامل کنید. این انتخاب حتی ممکن است سرنوشت کسب و کار شما را عوض کند.
2- دامنه را ساده و کوتاه نگه دارید.
اگر نام دامنه شما طولانی باشد ، به خاطر سپردن آن سخت تر خواهد بود که می تواند ترافیک کمتری را برای شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر آن ، اگر املا یا تلفظ آن سخت باشد ، نام دامنه نیز کوتاه مفید نیست. زیرا کاربران هنگام تلاش برای تایپ URL وب سایت ، احتمالاً راه خود را گم می کنند.
3- از خط فاصله ، اعداد و حروف دوتایی خودداری کنید.
هر یک از این موارد ، مانعی برای کاربران است که سعی می کنند مستقیما به سایت شما وارد شوند. در نظر گرفتن این کاراکترها کاملاً شهودی نیست ، و حروف دوگانه می توانند نام دامنه را کثیف و ناخوانا کنند.
ناگفته نماند که همه این موارد در معرض اشتباه تایپی هستند. زیرا کاربران سعی می کنند وب سایت کسب و کار شما را در اینترنت جستجو کنند. اگر وب سایت خود را از طریق تبلیغات دهان به دهان با مشتریان به اشتراک می گذارید ، انتقال دامنه بسیار سخت تر است.
4- منحصر به فرد و خاص باشد ، از نام برند خود استفاده کنید.
با در نظر داشتن تمام این موارد ، ممکن است سخت باشد یک نام دامنه انتخاب کرد که هم واضح و مختصر و در عین حال منحصربهفرد و متناسب با کسب و کار ما باشد. اما این قطعاً امکانپذیر است.
نام کسب و کار خود و آنچه را که به فروش میرسانید را در نظر بگیرید و در نیچ خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که نام دامنه شما همچنان جذب مخاطبان آنلاین هدف را داشته باشد.
5- کلمات کلیدی به آن اضافه کنید.
می توانید از کلمات کلیدی برای تقویت سئوی سایت در نام دامنه بهره ببرید. به یاد داشته باشید که در این کار زیادی روی نکنید. نام دامنه را کوتاه و زیبا نگه دارید.
به عنوان مثال ما ، نام دامنه kingcontent.ir را انتخاب کرده ایم. این نام به جمله ای معروف از بیل گیتس “Content is King – محتوا پادشاه است” اشاره دارد. در عین حال کلمه کلیدی content نیز در نام دامنه می تواند مفید باشد.
طراحی فروشگاه آنلاین
1- یک پلتفرم فروشگاهی مناسب انتخاب کنید.
دو راه پیش روی ما است :
- برنامه نویسی یک فروشگاه اختصاصی
- استفاده از فروشگاه سازهای آماده
شاید گزینه اول بسیار هیجان انگیز به نظر برسد ، اما در بسیار از موارد نه تنها لازم نیست بلکه هزینه بر و پردردسر نیز خواهد بود.
مقایسه فروشگاه اختصاصی و فروشگاه ساز آماده
مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی اختصاصی
عملکرد: استفاده از برنامهنویسی دستی برای سایت ، امکان بهینهسازی و حذف عناصر تکراری را فراهم میکند. با کمترین حجم داده برای بارگذاری ، برنامهنویسی وبسایت میتواند منجر به افزایش سرعت عملکرد شود.
سفارشیسازی: ایجاد یک وبسایت از ابتدا به شما امکان کنترل کامل بر طراحی آن را میدهد. شما میتوانید تمام عناصر را آن طور که می خواهید طراحی کنید. انیمیشنهای سفارشی اضافه کنید و طراحی منحصربهفردی برای سایت خود داشته باشید.
ادغام: وقتی خودتان فروشگاه را کد نویسی می کنید می توانید آن را به برنامه های دیگر (حسابداری ، انبارداری و سایت های دیگر) متصل کنید.
امنیت: نوشتن کد وب سایت منجر به امنیت قوی تر می شود. از آنجایی که کد منحصربهفرد است ، هکرها باید برای حمله به وبسایت شما نقصهای امنیتی خاص را پیدا کنند.
زمان بر. از آن جایی که قرار است وب سایت از ابتدا کدنویسی شود کار می توان بسیار زمان بر شود. علاوه بر نوشتن دستی کد ، برای شناسایی و رفع خطاها نیز وقت صرف خواهید کرد.
هزینه بالا: با توجه به پیچیدگی کار ، ممکن است نیاز به استخدام یک طراح و توسعه دهنده وب سایت داشته باشید تا به ایجاد سایت شما از ابتدا کمک کند.
سختی بیشتر: برای ساختن یک وب سایت کاربردی از ابتدا ، ممکن است نیاز به یادگیری چندین زبان برنامه نویسی داشته باشید. علاوه بر HTML و CSS، باید جاوا اسکریپت، پایتون و PHP بدانید.
نگهداری سخت: برای به روز رسانی یا افزودن قابلیت های جدید به وب سایت خود باید کد را به صورت دستی بنویسید. این به ویژه برای سایت های پیچیده با فایل های بسیار دشوار است.
پشتیبانی ضعیف و تغییر برنامه نویس: این مورد در واقع ربطی به کدنویسی ندارد ، اما به دلیل پشتیبانی ضعیف بسیاری از شرکت ها در ایران می تواند دردسرساز باشد. مخصوصا این که برنامه نویس ها از کار کردن بر روی کدهای دیگران امتناع می کنند.
نکته مهم : توجه کنید که تمام مزیت های بالا زمانی برای فروشگاه ما صادق است که برنامه نویسی کاملا حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت هیچ کدام از ویژگی ها قابل اتکا نخواهد بود.
مزایا و معایب سایت سازهای آماده
طرفه جویی در زمان: این نرم افزارها به محض نصب امکانات آماده ای برای راه اندازی فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهند.
کاربرپسند: سازنده وب سایت دارای یک رابط گرافیکی کاربر پسند است. کاربران می توانند بدون هیچ گونه کدنویسی ، ویژگی هایی را برای سایت های خود سفارشی و اضافه کنند.
مقرون به صرفه: آن ها معمولاً شامل ابزارهای رایگان بازاریابی ، امنیت و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند.
به روز رسانی و نگهداری آسان: به راحتی سایت خود را از طریق ویرایشگر بصری به روز و با کلیک یک دکمه به روز رسانی ها را اجرا کنید.
محدودیت های طراحی: این ابزارها قابلیت سفارشی سازی محدودی دارند که می تواند برای کاربرانی که دیدگاه خلاقانه خاصی برای وب سایت خود دارند مشکل ساز باشد.
کارایی: برخی از این وبسایتها ممکن است کندتر بارگذاری شوند.
انعطاف پذیری: نرم افزارهای ساخت فروشگاه آنلاین فقط به کاربران اجازه می دهند از ابزارهای پشتیبانی شده استفاده کنند. در اکثر موارد همین ابزارها کافی هستند اما گاهی نیز ما محدود می شویم.
امنیت: امنیت سایت سازها مسئله بسیار مهمی است که بستگی به انتخاب ما دارد. نرم افزارهای مشهوری مانند وردپرس و ووکامرس سال ها توسط هکرها تست شده و برنامه نویس های خبره ای نیز امنیت آن ها را ارتقا داده اند. در واقع امنیت سایت ما بیشتر به انتخاب های ما در مورد سایت ساز و ابزارهای نصب شده دارد.
چگونه بین سایت ساز آماده و کدنویسی یکی را انتخاب کنیم؟
انتخاب روش مناسب ، تضمین می کند که وب سایت شما به خوبی اجرا می شود و به هدف خود می رسد. هنگام تصمیم گیری بین استفاده از پلتفرم سازنده یا کدنویسی ، عوامل زیر را در نظر بگیرید :
اهداف وب سایت : یک پلتفرم آماده برای یک فروشگاه آنلاین عمومی و یا سایت تجاری ، ایده آل است. با این حال ، اگر سایت شما اهداف ویژه ای برای شخصی سازی و ادغام دارد ، کدنویسی را در نظر بگیرید.
بازه زمانی : ایجاد یک وب سایت کاربردی و تعاملی با ابزار سازنده همیشه سریعتر از کدنویسی دستی است. سازندگان وب سایت برای پروژه هایی با بازه های زمانی کوتاه ، مانند یک ماه یا کمتر ، ایده آل هستند.
بودجه : سایت سازها معمولا امکانات مشابهی را با هزینه کمتر نسبت به کد نویسی در اختیار شما قرار می دهند.
به روز رسانی و نگهداری : یک پلتفرم سازنده برای وب سایت هایی که اغلب به روز می شوند مناسب تر است. حتی میتوانید بهروزرسانی را خودتان انجام دهید.
مهارت های فنی : ساختن وب سایت از ابتدا نیاز به تخصص در توسعه وب و زبان های برنامه نویسی سمت سرور دارد. یادگیری سازندگان وب سایت آسان تر است و برای کاربرانی که دانش کدنویسی محدودی دارند مناسب خواهد بود.
وردپرس و ووکامرس
بسیاری از پلتفرم ها می توانند به شما کمک کنند تا یک فروشگاه آنلاین را بدون ساختن آن از ابتدا راه اندازی کنید. محبوب ترین گزینه WooCommerce است. ووکامرس یک پلاگین رایگان است که می توانید برای راه اندازی سریع فروشگاه آنلاین به سایت وردپرس خود اضافه کنید.
حال که پلتفرم خود را انتخاب کردید ، زمان آن رسیده که دست به کار بشویم و وب سایت را اجرا و طراحی کنیم.
2- یک قالب (theme) انتخاب و آن را سفارشی کنید.
شما می خواهید قالبی را انتخاب کنید که نیازها ، اهداف و هویت برند فروشگاه آنلاین شما را برآورده کند. علاوه بر اینکه میتوانید کالاهایتان را به نمایش بگذارید. همچنین تمی میخواهید که :
- تجربه کاربری عالی را برای مشتریان تلفن همراه فراهم می کند.
- قالب های از پیش طراحی شده ای را ارائه می دهد که مخصوص تجارت الکترونیک است.
- گزینه های سفارشی سازی را برای هر صفحه در سایت ، به خصوص صفحات محصول ارائه می دهد.
- جستجوی محصول را برای مخاطب آسان تر می کند.
پس از نصب یا فعالسازی ، میتوانید تم خود را سفارشی کنید تا ظاهر و احساس منحصر به فرد برند خود را منعکس کند. این کار ممکن است مستلزم تغییر لوگو ، طرح رنگ ، تصاویر ، هدر ، پاورقی ، منوی ناوبری و هر ویژگی دیگری باشد که می خواهید.
نکاتی که باید در زمان طراحی سایت به آن توجه کنید:
- از قالب های فروشگاهی مشهور استفاده کنید. قالب های مطرح به صورت منظم به روزرسانی و کامل تر می شوند.
- با دقت به ساختار سایت خود فکر کنید. از سایت های بزرگ فروشگاهی الگوبرداری کنید. مسیر ها ، منوها و لینک های سخت و گیج کننده ، مخاطب را از خرید دور می کند.
- قانون سه کلیک را رعایت کنید. به عنوان یک قانون کلی ، محصولات شما باید با سه کلیک یا کمتر در دسترس باشند. به این معنی که برای مشتریان شما باید آسان باشد که از صفحه اصلی شما یا هر صفحه فرود (Landing Page) دیگر به صفحه محصول مورد نظر خود برسند.
- در مورد آنچه می فروشید شفاف باشید. بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین شما باید بلافاصله پس از ورود متوجه شوند چه چیزی می فروشید.
- فراخوانی برای اقدام (CTA) واضح بنویسید. در هر مرحله از فرآیند خرید ، مشتریان شما باید بدانند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. متن دکمه و سایر دستورات را بصری و قانع کننده ایجاد کنید. مشتری باید دقیقاً بداند که هر کلیک به کجا منتهی می شود.
- در توضیحات محصول خود کوتاهی نکنید. به خصوص اگر تامین کنندگان قبلاً نسخه ای را برای استفاده شما ارائه کرده باشند ممکن است در این کار تنبلی کنید. اما ناتوانی در نوشتن توضیحات اصلی ، یک فرصت بزرگ از دست رفته است. توضیحات محصول می تواند بر نرخ بازگشت ، سئو و موارد دیگر تأثیر بگذارد.
- به تصاویر توجه ویژه ای داشته باشید. نیازی نیست که ما بگوییم که عکاسی محصول یک جنبه بسیار مهم برای فروش آنلاین است. مشتریان اغلب ابتدا تصاویر را غربال می کنند و گاهی اوقات برای تصمیم گیری خرید خود به شدت به عکس ها تکیه دارند. از عکسها و ویدیوهای حرفهای برای نمایش ظاهر ، احساس ، اندازه ، ابعاد ، استفاده مناسب و موارد دیگر محصول استفاده کنید.
3- محصولات را اضافه کنید.
وقت آن است که کالاهایتان را به سایت خود اضافه کنید. ابتدا هر محصول را به صورت جداگانه وارد می کنید و برای هر کدام عنوان ، توضیحات ، تصویر و دسته ارائه می دهید. دسته بندی محصولات به مشتریان شما امکان می دهد تا راحت تر آنها را مرتب و مرور کنند.
همچنین باید اطلاعات بیشتری مانند قیمت ، موجودی و حمل و نقل برای هر محصول قرار دهید. دکمههای دعوت به اقدام – CTA مانند «خرید» یا «افزودن به سبد خرید» ، نظرات و توصیفات مشتریان ، و نمایش محصولات مرتبط دیگر ویژگیهایی هستند که میتوانید به صفحات محصول خود اضافه کنید تا مشتریان متقاعد شوند که خرید کنند.
4- دریافت اینماد و درگاه بانکی
قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود ، بسیار مهم است که گزینه های پرداخت آنلاین را برای مشتریان خود ایجاد کنید. روش های پرداختی در محل فروش (POS) ، می تواند نشان دهد که شما دارای فروشگاه حضوری معتبری هستید.
ممکن است محصولات شما به شکلی باشد که امکان فروش آنلاین نداشته باشید. در این صورت نیازی به اتصال به درگاه بانکی نیست.
برای اتصال به درگاه بانکی ابتدا نیاز است ،نماد تجارت الکترونیک(اینماد) را دریافت کنید. برای دریافت این نشان به وب سایت enamad.ir مراجعه نمایید.
5- صفحات مهم را بسازید.
ما صفحات دسته بندی و صفحات محصول را ساختیم. اما برای جذب مشتری در فروشگاه آنلاین ، صفحات دیگری نیز ضروری هستند:
- درباره ما
- قوانین مرجوعی و تعویض کالا
- سوالات متداول
- تماس با ما
این صفحات اطلاعات ضروری که مشتریان احتمالی و فعلی به دنبال آن هستند را ارائه می دهند. مانند ماموریت شرکت ، خط مشی حمل و نقل و بازگشت ، اطلاعات تماس و پاسخ به سوالات متداول مشتریانشان. هدف این صفحات کلیدی ، جلب اعتماد و اطمینان مصرف کننده است.
6- وبلاگ سایت را راه اندازی کنید.
افزودن یک مجله به وب سایت فروشگاهی می تواند به جذب بازدیدکنندگان ، تبدیل آنها به سرنخ و افزایش حضور شما در SERP کمک کند.
ایجاد منظم محتوای برای حل مشکلات مخاطبان هدف ، به شما کمک میکند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و کسبوکارتان را معتبر و قابل اعتماد نشان دهید.
وبلاگ نویسی به شما کمک می کند تعداد صفحات ایندکس شده سایت را افزایش دهید. از آنجایی که موتورهای جستجو ، سایت هایی با صفحات ارزشمند بیشتر را نسبت به سایت هایی با صفحات کمتر بیشتر ترجیح می دهند ، وبلاگ نویسی می تواند به بهبود رتبه سایت در SERP کمک کند و ترافیک ارگانیک پایدار را به فروشگاه آنلاین شما هدایت کند.
بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟
تبریک! شما حالا یک فروشگاه انلاین دارید که مشتریان می توانند در آن محصولات شما را بخرند. اما این تازه شروع کار است. آن ها تا زمانی که از وجود شما بی خبر باشند ، چگونه از شما خرید کنند؟
بازاریابی محتوایی را آغاز کنید
در واقع راه اندازی سایت فروشگاهی اولین قدم برای رسیدن به درآمد است. حال زمان بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتری است.
1-سئو
سایت خود را برای دیده شدن در نتایج بالای متورهای جستجو بهینه کنید. زمانی که کاربر برای پیدا کردن راه حل یک مشکل مرتبط در گوگل جستجو می کند ، شما باید در دسترس باشید.
2- شبکه های اجتماعی
در شبکه های جتماعی مورد علاقه مشتریان احتمالی ، حضور داشته باشید. اینستاگرام ، یوتیوب ،پیام رسان هایی مانند تلگرام و … را حتما در برنامه خود قرار دهید.
3- ایمیل مارکتینگ
استراتژی های ایمیل مارکتینگ همیشه کم هزینه و موثر هستند. با بهره گیری از ایمیل می توانید مستقیما به مشتری ها دسترسی داشته باشید. با تشویق کاربران به ثبت نام ، ارائه تخفیف ویژه و یا محتوای ارشمند سعی کنید ایمیل آن ها را جمع آوری کنید.
4- استراتژی های وفادارسازی
وفادار سازی مشتری را جدی بگیرید. خریداران وفادار ارزشمندترین دارایی یک فروشگاه اینترنتی هستند. برای آن ها برنامه ای ویژه داشته باشید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر مقالات بازاریابی محتوایی (Content Marketing) و بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) را ببینید.