امروزه انجام سئو سایت، یکی از مهم ترین کارهایی است باید در هر کسب و کاری انجام شود. تفاوتی ندارد محصول و خدمات شما چقدر عمومی یا تخصصی هستند. از آن جایی که سبک زندگی همه افراد به سمت دریافت اطلاعات از اینترنت و جستجو در گوگل رفته است، باید وقتی به راه حل یا دانش بیشتری نیاز دارند، برای رفع آن، جلوی چشم آن ها حضور داشته باشیم. از طرفی کسب و کارهای هوشمندی که به سئو سایت خود اهمیت می دهند، به سرعت گوی سبقت را از رقبا می ربایند.
اگر می خواهید، یک تیم حرفه ای و متخصص سئو سایت شما را انجام دهند، صفحه خدمات سئو را ببینید. ما در صفحه خدمات، شرایط خدمات سئو و قیمت آن را به صورت شفاف اعلام کرده ایم.
اگر قصد دارید، بدانید سئو سایت چگونه انجام می شود، ما در ادامه به این موضوع به زبان ساده این کار را برای مدیران و افرادی که آشنایی به تازگی می خوهند با سئو آشنا شوند، شرح داده ایم.
انجام سئو سایت چیست؟
معمولا ما برای یافتن مراحل یک کار، محصولات مورد نیازمان و اطلاعات بیشتر در گوگل جستجو می کنیم. در صفحه نتایج گوگل، بیشتر و به صفحه اول تا دهم می رویم و از نتایج پایین تر چشم پوشی می کنیم. مجموع کارهایی که می کنیم تا در جایگاه های برتر صفحه نتایج موتور جستحو قرار بگیریم، سئو می گویند.
در تصویر بالا، صفحه نتایج گوگل را برای کلمه کلیدی “طراحی پلن سئو” مشاهده می کنید. وقتی فرد یا کسب و کاری نیاز دارد که برای سایتش، پلن سئو طراحی شود، آن را سرچ می کند. همانطور که با خط قرمز مشخص شده، گوگل حدود 200 هزار نتیجه مرتبط، پیدا کرده است. اما مخاطبین فقط به چند نتیجه اول اهمیت می دهند. چون ما سئو را برای این صفحه انجام داده ایم، به رنگ یک گوگل رسیده ایم.
بهتر است قبل از پرداختن به این ما سئو سایت را چگونه انجام می دهیم، کمی به مزایای انجام سئو بپردازیم.
مزایای سئو برای کسب و کارها چیست؟
1-بیشترین بازدیدکنندگان سایت های اغلب از جستجوی ارگانیک هستند.
ترافیک ارگانیک(Organic traffic) آن دسته از کاربرانی هستند که خود در گوگل جستجو می کنند و به وب سایت شما می آیند. در اکثر وب سایت ها، بیشتری مخاطبین از همین نوع هستند. اگر سایت خود را برای بازدید ارگانیک بهینه نکنید، برای جذب مشتری باید به صورت مدام تبلیغات پولی انجام دهید که بسیار پرهزینه است.
2- سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برند می شود.
مشتریان معمولا به یک سایت اعتماد می کنند، چون صرفا در رتبه های برتر گوگل است. کاربران به گوگل اعتماد دارند، حال اگر این منبع اعتماد، شما را به آن ها معرفی کند، راحت تر از شما خرید می کنند.
3- سئو بر چرخه خرید تأثیر می گذارد.
ما نمی خواهید صرفا برای شما بازدیدکننده بیاوریم. یکی از مزیت های سئو حرفه بر خدمات ارزان قیمت در همین است. ما با استفاده از قیف بازاریابی اجتماعی، نوروساینس و تکنیک های فروش آنلاین، مخاطبین را به سمت خرید بیشتر و ایجاد وفاداری سوق می دهیم.
4- انجام سئو نسبت به روش های دیگر، ارزان و مقرون به صرفه است.
سرمایه گذاری بر روی سئو می تواند کسب و کار شما را متحول کنید. برای یک ماموریت حضوری، چقدر هزینه می کنید؟ حال تصور کنید، یک مقاله خوب نوشته می شود و تمام مردم ایران می توانند آن را ببینند. از شهرهایی که حتی برای تفریح هم به آنجا نرفته اید نیز مشتری خواهید داشت. سایت شما زمانی که همه کارمندان، خواب هستند نیز به کار خود ادامه می دهد.
انجام سئو سایت شامل چه کارهایی می شود؟
وقتی یک سایت را سئو می کنیم، در واقع تلاش می کنیم که این وب سایت، بهترین پاسخ به سوالات و خواسته های کاربران باشد. گوگل با سنجش صفحات، آن هایی که مرتبط ترین و بهترین پاسخ به جستجوگران داده اند را در خود دارند، در صفحه اول نشان می دهد.
انجام سئو وب سایت، مجموعه از کارها در جنبه های متفاوت است. در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.
سئو محتوا
مهم ترین جنبه سئو، سئو محتوا است. اگر صفحات ما محتوای مناسب و درخور توجهی نداشته باشد، موتورهای جستجو نیز به آن ها اهمیتی نمی دهند. کیفیت محتوا در رتبه صفحه ای که منتشر می کنیم، باید با وسواس زیادی مورد ارزیابی قرار بگیرد.
سئو داخلی
انجام سئو داخلی، به تمام کارهایی که ما در داخل سایتمان انجام می دهیم، تا بهترین باشیم، اشاره دارد.
سئو محتوا بخشی از سئو داخلی یا seo-onsite به شمار می رود. لینک سازی داخلی، بهینه سازی تصاویر، رعایت چگالی کلمات کلیدی در مقاله و نکات سئو دیگر در داخل سایت، همگی از این گروه به شمار می آیند.
سئو خارجی
برای انجام سئو، باید کارهایی نیز در خارج از سایت خودمان انجام بدهیم. به عنوان مثال هر چقدر حضور فعال تری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم، به سئو سایت کمک بیشتری می کنیم. شهرت برندمان نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
ساخت لینک هایی در سایت های دیگر و انتشار رپورتاژآگهی از مهم ترین کارهای اجرایی برای سئو خارجی هستند.
سئو تکنیکال
انجام سئو تکنیکال نیز در واقع بخشی از سئو داخلی است. بهبود ظاهر سایت و سرعت بارگذاری صفحات برای مخاطبین، از جمله کارهای تکنیکال و فنی سئو سایت است.
فرض کنید کاربری جستجو کند “موبایل سامسونگ s24” گوگل یک صفحه محصول به او نشان می دهد. چون می داند، کاربران معمولا از جستجو این عبارت، هدف خرید آن(دست کم احتمالا در آینده) را دارند. اما اگر عبارت “بهترین موبایل برای عکاسی” را در گوگل وارد کنید، به شما کامل ترین مقالاتی که در این موضوع شما را راهنمایی می کنند نشان می دهد. نه صفحه محصولی که نویسنده آن مدعی است، بهترین موبایل را برای عکاسی می فروشد!
اعلام نوع صفحه به موتورهای جستجو (صفحه مقاله، محصول، ویدئو، راهنما و …) و اطلاعاتی دیگر مانند قیمت محصول، آیا محصول موجود است یا نه و … از طریق کد های اسکیما انجام می شود.
مراحل انجام سئو سایت
برای انجام درست سئو، باید مراحل آن را با دقت و ظرافت انجام داد. از آن جایی که گوگل در واقع، یک برنامه نرم افزاری بسیار بزرگ است، کوچک ترین اشتباهات را نیز پردازش می کند. پس باید سعی کنیم همه چیز را در بالاترین کیفیت انجام دهیم.
1- تعیین اهداف کسب و کار
2- ترسیم پرسونای مخاطب
3- تحلیل رقبا
4- تحقیق کلمات کلیدی
5- تهیه برنامه محتوایی
6- تولید محتوا
7- انتشار و پیگیری محتوا
8- تهیه گزارش و سنجش میزان دستیابی به اهداف
ویدئو 5 نکته طلایی برای موفقیت وب سایت